Regulatorul nivelului de ulei

Regulatorul OM3/OM4 TraxOil

Menținerea nivelului de ulei necesar în carter este o cerință fundamental pertu a garanta o viață îndelungată a compresorului. Acest lucru este valabil mai ales pentru cazurile în care compresoarele sunt instalate în paralel în componența stațiilor de compresoare şi menţinerea nivel necesar de ulei în caterul compresorului preovoacă unele dificultăți. Cel mai simplu mod pentru a regula nivelul uleiului în sistemele cu compresoare în paralel este utilizarea liniilor de egalizare. Astfel de sisteme sunt numite sisteme cu management pasiv. Însă sistemele pasive necesită setări individuale pentru fiecare cerință și lucrează satisfăcător doar în condiții permanente de funționare.

În special pentru sistemele de refrigerare cu schimbarea mediului de lucru şi ciclurile de dezghețare, metodele active de control a nivelul de ulei sunt o cerință obligatorie pentru buna funcționare a compresoarelor. 

Un avantaj suplimentar a sistemelor active, pe lângă egalarea nivelului de ulei, este că, de obicei, monitorizeze nivelul de ulei şi în caz de necesitate pot activa sistemul de alarmă. Acest lucru este foarte important mai ales pentru compresoarele de parcurgere, care, din cauza lipsei pompei de ulei incorporat nu are rele de control, ca la compresoarele obișnuite.

Regulatoare OM3/OM4 TraxOisunt unitățde funcționarea utonomă, careasigură funcția de monitorizare șfuncția de egal are nivelului uleiului, fapt care este tipiс pentru sistemele deregulare active.

ОМ3/ОМ4 TraxOil foloseste senzorul Hall pentru a măsura nivelul de ulei. Flotorul magnetic își schimbă poziția în dependență de nivelul uleiului. Senzorul Hall convertează schimbarea semnalului câmpului magnetic într-un semnal echivalent care este folosit de blocul electronic pentru închiderea sua deschiderea ventilului electromagnetic incorporat, care adaogă la necesitate ulei în carterul compresorului. Dacă nivelul uleiului cade până la zona roșie (vezi capitolul "Operaţiunea"),"), OM3/OM4 TraxOil genereaza un semnal de alarmă, iar contactul de urgenţă (SPDT) se comută în stare de alarmă. Acest contact poate fi utilizat dentru deconectarea compresorului. În stare de alarmă OM3/OM4 TraxOil continuă să alimenteze compresorul cu uei. Dacă nivelul uleiului revine în zona normală blocare se scoate.

Controlul nivelului uleiului se efectuiază în trei zone. Indicatorul verde arată că nivelul uleiului se află în diapazonul normal (zona verde, 40-60% din înălțimea sticlei de vedere) și este aprins doar LED-ul verde. Dacă este necesar, de a adăuga ulei, OM3/OM4 TraxOil declanșează alimentarea carterului compresorului cu ulei cu o întârziere de 10 secunde și se aprinde LED-ul galben. Întârzierea de 10 secunde este necesară petru unele sisteme/tipuri de compresoare pentru a evita revărsarea uleiului în compresor. La pornirea compresorului nivelul uleiului se poate schimba brusc și rapid, și, cu toate că nivelul uleiului în carter este suficient, se poate declanșa alimentarea adăugătoare cu ulei a copresorului. Dacă acest proces se repetă de mai multe ori se va petrece revărsarea uleiului în certer. Dacă nivelul uleiului ajunge în zona galbenă, deși injectarea cu ulei continuă, LED-ul verde se stinge, iar cel galben arată ca nivelul uleiului este în zona galbenă (25-40% din înălțimea sticlei de vedere). Zona galbenă poate fi considerată ca o zonă de avertisment. Cauza scăderii nivelului uleiului pînă în zona galbenă poate fi chemată de funcționarea incorectă a separatorului de ulei sau fluxul intens a uleiului în contur prin compresor cu o viteză mai mare decât poate livra în compresorOM3/OM4. Pentru compensare Alco recomandă alimtarea continuă cu energie electrică a OM3/OM4 TraxOil: și în regim de serviciu și în cazul cînd compresorul este deconectat. Dacă sistema nu poate aduce nivelul de ulei în zonele verde și galbenă, atunci flotorul ramâne în zona roșie (<25%% din înălțimea sticlei de vedere). OM3/OM4 TraxOil va înţelege ca o problemă în sistemul de alimentare cu ulei. După întârzierea de 20 secunde releul se va comuta în stare de "Alarmă" şi se va aprinde LED-ul de culoare roşie. În aceste condiţii, OM3/OM4 TraxOil va continua livrarea uleiului în carterul compresorului până nu se va aprinde LED-ul galben. În funcţie de conexiunea externă a cablului OM3-N__ compresorul poate să se oprească în mod automat.

http://www.emersonclimate.com